Nikt z nas nie spodziewał się takiej świetnej promocji od VeloBanku. Zainteresowanie jest ogromne, ale to nic dziwnego, jeśliby wziąć pod uwagę łatwość wykonania warunków, wysokość premii, proste warunki bezpłatności karty i (co jest szokiem dla wszystkich) szybkość wypłacanego bonusu (do 2 dni roboczych po spełnieniu warunków!).

Sprawdź, aktualną promocję VeloBanku >>

Ponieważ nagrody odbiera się nie krócej niż przez pół roku (6x100zł) postanowiłam bliżej przyjrzeć się aplikacji bankowej, która towarzyszyć nam będzie przez ten okres.

Opisując działanie i przydatność aplikacji przejdę najpierw przez ekran startowy, następnie logowanie, codzienne użytkowanie aplikacji (w tym jej dopasowanie do swoich potrzeb), dostępność BLIKa, dodatkowe opcje, opinie innych oraz sprawdzę, czy z tą aplikacją łatwo jest spełniać warunki promocji.

Ekran startowy

W aplikacji mobilnej VeloBanku ekran startowy jest bardzo rozbudowany – chyba najbardziej ze wszystkich dotychczas opisywanych aplikacji.

Mamy tam bowiem funkcje płacenia GooglePay i BLIKiem, dane kontaktowe do banku oraz mapę z placówkami i bankomatami w pobliżu. Masz również możliwość dodania pola z dostępnymi środkami na koncie jeszcze przed zalogowaniem. Standardowo w ustawieniach możesz włączyć/wyłączyć tę opcję oraz zdecydować czy chcesz, aby środki wyświetlały się kwotowo lub procentowo. To dobra opcja, z której korzystam w każdej mojej aplikacji (ale całkowicie rozumiem osoby, które z niej nie korzystają). 

Jeśli chodzi o pobranie kodu BLIK to duży plus za to, że możemy go wygenerować jeszcze przed zalogowaniem – a przecież o to w tym zamyśle chodzi, by było szybko, bez zbędnych kliknięć.

Wiadomo, że po podaniu kodu i tak trzeba wpisać PIN, aby potwierdzić transakcję, więc nie ma obawy o to, że ktoś wykorzysta tę opcję, jeśli zgubisz telefon lub Ci go ukradną.

Pamiętaj! Jeśli nie wiesz, gdzie jest Twój telefon to w pierwszej kolejności zadzwoń do wszystkich banków, których aplikacje masz na telefonie i poproś o zablokowanie go w systemie. 

Jakie są możliwości logowania do aplikacji mobilnej VeloBanku?

I tutaj VeloBank mnie zaskoczyło, bo w żadnej innej aplikacji nie widziałam takiej możliwości logowania. Nie PINem, nie hasłem, ale symbolem graficznym – i to też nie takim standardowym, tylko takim składającym się z 16 pól.

Dodatkowo jest moliwość logowania się odciskiem palca oraz ustawienia 4-cyfrowego PINu, ale tak byłam przyzwyczajona do odblokowywania telefonu symbolem graficznym, że chętnie skorzystałam z tej właśnie opcji.

Oczywiście to nie jest moje hasło 😛

Co do PINu (że jest 4-cyfrowy) również plus, bo to wystarcająca ochrona, a gdy zgubisz telefon to i tak wracamy do rady z czerwonej ramki powyżej.

Codzienne użytkowanie aplikacji – czyli najczęstsze aktywności i ogólny wygląd ekranu

Po zalogowaniu się do aplikacji zobaczymy ekran główny, który składa się z kafelków. Dzięki temu dostosowanie ekranu do siebie jest dziecinnie proste. Zjeżdżając na sam dół ekranu głównego znajdziemy opcję „zarządzaj skrótami”. Tam, w pierwszej kolejności, możesz wybrać, które opcje mają być widoczne.

Gdy już wiesz, co chcesz mieć w skrótach, wystarczy zadbać o najodpowiedniejszą dla Ciebie kolejność, a zrobisz to przeciągając kafelek wy wybrane przez siebie miejsce:

Jeśli chodzi o takie podstawowe funkcje telefonu jak przelewy czy zwroty, to również jestem pozytywnie zaskoczona ilością dostępnych funkcji.

Wchodząc w historię transakcji, do każdego przelewu przychodzącego masz możliwość stworzenia potwierdzenia transakcji w PDFie, wykonanie zwrotu przelewu oraz dodanie osoby wysyłającej przelew do odbiorców zdefiniowanych.

Przy przelewach wychodzących znajdziemy opcję potwierdzenia PDF, ponowienia przelewu, dodania odbiorcy oraz dodania paragonu.

Dodatkowe funkcje oferowane przez VeloBank w swojej aplikacji bankowej

Aplikacja VeloBanku jest bardzo bogata w dodatkowe opcje, również takie, których nigdzie indziej nie widziałam. Jedną z nich jest możliwość stworzenia archiwum paragonów w wersji elektronicznej. I znów muszę pochwalić za intuicyjność i prostotę opcji, ale jednocześnie za zmyślny, nieznany mi dotychczas ułatwiacz życia.

Paragony nie wyblakną, a możliwość przypisania ich do konkretnej transakcji sprawia, że nigdy już nie będziesz szukać paragonu na rzecz, którą chcesz zareklamować.

Inne opcje godne uwagi to możliwość wykonania opłaty parkingowej, zakup biletów na komunikację miejską, płatności zbliżeniowe Google Pay, opłacanie rachunków i faktur QR kodem, kantor walutowy.

Jest jeszcze jedna ciekawa opcja: sejf.

Powoduje ona zablokowanie części pieniędzy na rachunku. Ale bez obaw – w każdej chwili i bez dodatkowych opłat możesz zdjąć blokadę i korzystać z pieniędzy. Do sejfu możesz wpłacać i wypłacać pieniądze za darmo dowolną liczbę razy.

Myślę, że to fajna opcja, która może pomóc niektórym osobom dwa razy zastanowić się zanim zrobią impulsywne zakupy lub wydadzą więcej niż zaplanowały na dany tydzień.

Czy BLIK w aplikacji VeloBanku jest łatwy w użytku?

Wszystkie opcje związane z BLIKiem dostępne są w aplikacji 3 miejscach: na ekranie startowym, na ekranie głównym (jednym z kafelków może być BLIK) oraz w głównym rozwijanym menu po lewej stronie.

Odnalezienie tej opcji jest bardzo intuicyjne i nie sprawia najmniejszych problemów.

VeloBank oferuje wszystkie obecnie możliwości BLIKa, czyli: 

• przelewy natychmiastowe BLIK
• płatność kodami BLIK
• wpłaty BLIK
• wypłaty kodami BLIK z bankomatów
• wystawianie czeków BLIK

Aplikacja, a spełnianie warunków promocji

Choć nie pominę tego wątku, to nie ma co tu się rozwlekać. VeloBank dopiero wystartował z promocjami bankowymi, więc w przyszłości okaże się, czy będą jeszcze jakieś inne warunki promocji, niż płacenie kartą, za które otrzymuje się 10% zwrotu.

Co do płatności, to przechodzą bezproblemowo, zarówno te w sklepach stacjonarnych, jak i w internecie. Chciałabym jednak zwrócić uwagę na długość oczekiwania na zaksięgowanie płatności – w moim przypadku zaksięgowanie transakcji czasami trwa 2 dni.

Nie jest to jakiś duży problem, natomiast warto mieć to na uwadze wykonując warunki promocji – tam zawsze jest jakaś graniczna data na wykonanie czynności i jeśli zrobimy to w ostatni lub przedostatni dzień, to płatność zaksięgować się nam może już na następny cykl.

Najlepiej więc ustawić sobie przypomnienia na telefonie, aby zawsze wykonywać warunki promocji w pierwszej połowie okresu rozliczeniowego.

Cashback z promocji

Sprawdzam jakie opinie na Google Play / Apple Store ma aplikacja VeloBanku

W obydwu przypadkach liczba ściągnięć aplikacji jest dość niska (inne aplikacje bankowe potrafią mieć po ponad pół miliona ściągnięć), ale ocena jest naprawdę przyzwoita.

Czytając komentarze (których również nie jest za dużo) najbardziej pojawia się problem z aktualizacją – aplikacja notorycznie o nią się domaga przy każdym logowaniu.

Zespół VeloBanku sugeruje wtedy odinstalowanie i zainstalowanie na nowo aplikacji. Generalnie u mnie ten problem się nie zdarzał i póki co nie słyszymy żadnych negatywnych informacji od czytelników, więc być może jest to również kwestia telefonu albo jakiś problem z przeszłości, który został już naprawiony.

Ocena / liczba głosów w Google PlayOcena / liczba głosów w App Store
VeloBank4,1 / 22 tys4,7 /  12,2 tys.
Stan na dzień 05.01.2023

Moja subiektywna ocena aplikacji

Aplikacja działa płynnie, nie zawiesza się, choć dość długo trwa jej logowanie i wylogowywanie (około 4 sekundy). Ma dużo fajnych opcji, których nigdy nie spotkałam w żadnej innej aplikacji. Jest bardzo intuicyjna w obsłudze oraz łatwo można ją dopasować pod swoje potrzeby.

Jestem zadowolona na tyle, że intensywnie zastanawiam się nad pozostawieniem tego konta nawet po okresie promocji. Potrzebuję dodatkowego konta na moje oszczędności, więc będzie jak znalazł.

Standardowo na końcu zapytam o Twoje zdanie i Twoje doświadczenie zarówno z tym bankiem, jak i z aplikacją bankową – opowiedz mi w komentarzu!