To już moja szósta aplikacja, której będę się przyglądać pod względem jej funkcjonalności i niezawodności. Konto w Santander Banku mam stosunkowo od niedawna, bo od czerwca 2022 roku. Założyłam je dla promocji, w której zgarnęłam w sumie 480zł.

Zdążyłam już odebrać całą premię (pierwszą część w lipcu 2022r a drugą w październiku 2022r), a mimo to nadal mam to konto. A to dlatego, że ma bardzo proste warunki bezpłatności karty i konta oraz świetny program poleceń, z którego korzystać mogą obecni klienci. 

Możesz teraz sprawdzić, jaki obecnie bonus oferuje Santander

Sprawdzam oferty promocji >>

Dokłada się do tego całkiem przyjemna aplikacja, choć, jak wiadomo, nie idealna. Postaram się przedstawić jej plusy i minusy – co mi się w niej podoba, a co denerwuje i jakie ma możliwości. 

Warto pamiętać, że Santander praktycznie zawsze ma do zaoferowania bonus na start i to wcale nie mały, bo w większości przypadków sięga on okolic 500 złotych. Jeśli brałeś już kiedyś udział w jakiejś promocji bankowej, to wiesz, że trzeba spełnić określone warunki żeby odebrać bonus. I, tak jak zwykle, w artykule bedę sprawdzać czy aplikacja pomaga czy bardziej przeszkadza w spełnieniu tych warunków. Sprawdzę ekran startowy, sposób logowania, najczęściej używane opcje, dostępność BLIKa i wszystkie dodatkowe opcje. Zobaczę też, co o aplikacji mówią inni i jakie ma oceny na Google Play oraz App Store. No to zaczynamy 🙂 

Ekran startowy

W przypadku banku Santader nie ma żadnych upięknień, bank postawił na prostotę: logo na środku, białe tło. Sandander Mobile posiada dwa główne przyciski na środku: “powiadomienia” oraz “bilety, parkingi, taxi”. Co do powiadomień, to mam pewne wątpliwości, czy aż tak jest potrzebny na środku jako jeden z dwóch głównych przycisków. Natomiast drugi przycisk przenosi nas do usługi “zakupy mobilne”. Możesz tam zapłacić za bilet komunikacji miejskiej, parking, autostradę oraz (nowość! nie spotkałam tego w dotychczasowych aplikacjach) zamówić taksówkę, wysłać kwiaty pocztą kwiatową czy kupić bilet na koncert. Możesz też wesprzeć potrzebujących wpłacając datki poprzez serwis charytatywny. 

Wypróbowałam tę ostatnią opcję oraz zamówienie taksówki i przyznam szczerze, że usługi są intuicyjne i dobrze się po nich nawiguje. 

Prócz opisanych przycisków powyżej, znajdziemy jeszcze:

  • przycisk odpowiadający za płatności mobilne
  • mapę z informacją na temat placówek i bankomatów
  • usługę BLIK
  • ofertę banku
  • mobilną autoryzację
  • informacje (m.in. kursy walut, język aplikacji)
  • kontakt (mnóstwo sposobów kontaktu poprzez kliknięcie jednego przycisku)
  • no i oczywiście przycisk do zalogowania się

Na pierwszy rzut oka ekran startowy wydaje się być praktycznie pusty, jednak to tylko złudne wrażenie, bo jak widzisz kryje w sobie wiele przydatnych opcji.

Dodatkowo w ustawieniach można zaznaczyć opcję “szybki podgląd”, która pozwala na zobaczenie salda kwotowo lub procentowo jeszcze przed zalogowaniem. 

Logowanie do aplikacji

Masz 3 możliwości zalogowania się:

  • poprzez hasło maskowane – wpisujesz tylko część znaków Twojego hasła
  • przez PIN mobile – krótkie hasło od 4 do 8 znaków
  • przez odcisk palca na urządzeniach Android
  • przez skan twarzy na urządzeniach Apple

Jak w większości aplikacji, aby użyć BLIKa lub cokolwiek kupić w usługach “zakupy mobilne” trzeba się zalogować. Nie sprawia to jednak jakiejś dużej trudności, bo bank pozwala zadecydować Tobie, czy chcesz krótki 4-cyfrowy PIN czy długie hasło z liter i cyfr. 

Przelewy, płatności, zwroty, dostępność BLIKa – czyli najczęstsze aktywności w aplikacji

Aby przejść do płatności, mamy trzy możliwości: klikamy na ekranie głównym ikonę “płatności” w jednym z czterech głównych kafelków w dolnej części ekranu, klikamy słowo “płatności” przy naszym koncie osobistym lub klikamy w konto osobiste i wybieramy “przelew”. Wszystkie sposoby przeniosą nas do menu, w którym mamy prostą listę dostępnych czynności. Jest możliwość wykonania przelewu na telefon BLIK, wykonania standardowego przelewu czy też na rachunek własny. 

Fajną opcją, która nie jest dostępna we wszystkich aplikacjach jest podpowiadanie odbiorcy, gdy zaczynasz wpisywać jego dane. Jeśli tylko kiedykolwiek wysyłałeś do niego przelew, możesz skorzystać z podpowiedzi aplikacji nie musząc zapisywać odbiorcy w zdefiniowanych. 

Ciekawe jest to, że w “płatnościach” możesz zobaczyć historię płatności, ale z podziałem na historię przelewów i historię transakcji BLIK. Jeśli chcesz zobaczyć pełną historię, musisz przejść do głównego ekranu i tam kliknąć w swoje konto i wybrać “historię” – wtedy otrzymasz historię wszystkich transakcji. 

W historii mamy wszystkie podstawowe, ważne funkcje: z każdej płatności możemy pobrać potwierdzenie PDF, a przy wpływach możemy dodatkowo skorzystać z opcji “zwróć do nadawcy”. Nic nadzwyczajnego, ale też nie brakuje tych najważniejszych opcji. 

Jeśli chodzi o ekran główny, to dość denerwujące są reklamy pożyczek i kredytów gotówkowych. Jedna u góry (można zamknąć krzyżykiem, ale za każdym razem kiedy się loguję baner wraca), jedna zaraz pod kontem osobistym – tych banerów nie da się wyłączyć w żaden sposób.

Dodatkowe opcje

Santander Mobile posiada świetne narzędzie do tego, by oszczędzanie było przyjemniejsze i łatwiejsze. Możesz spersonalizować swój cel poprzez wybranie odpowiedniej ikony graficznej, nazwanie go po swojemu oraz określenie kwoty docelowej. Na koniec możesz skorzystać z czterech różnych metod oszczędzania:

  • automatyczne wpłaty – zgadzasz się na stałą, automatycznie przelewaną kwotę na cel co miesiąc
  • końcówki transakcji – oszczędzasz podczas kupowania kartą lub BLIKiem – na konto wpływa za każdym razem dopełnienie do pełnej złotówki 
  • procent od wpływów – odkładasz automatycznie ustawiony przez Ciebie procent każdego wpływu na Twoje konto. Możesz ustalić zakres kwot, jakie bank będzie przelewać
  • wpłać teraz – standardowa wersja oszczędzania – wpłacasz, kiedy uważasz to za słuszne

To wszystko pozwala ułatwić ten twardy dla niektórych orzech do zgryzienia nazywany oszczędzaniem. 

Inną, fajną opcją udostępnianą przez bank jest program poleceń, w którym możesz zgarnąć co miesiąc do 5 nagród za osoby polecane. Niepodważalnym plusem jest to, że i Ty i osoba polecana dostajecie taką samą nagrodę (teraz jest to na przykład voucher o wartości 80 złotych). 

Dodatkowo, nie przeszkadza to w ogóle w zgarnięciu głównej części promocji, która, jak wspomniałam na początku, jest naprawdę niezłą sumą. 

Sprawdzam dostępne promocje bankowe od Santandera >>

Co o aplikacji sądzą inni?

Aplikacja Santander Mobile w tych dwóch najbardziej popularnych sklepach z aplikacjami: Google Play oraz App Store, ma stosunkowo dużo opinii, więc średnia ocen na tak dużą liczbę głosów jest bardzo dobra. 

Ocena / liczba głosów w Google PlayOcena / liczba głosów w App Store
Santander4,7 / 196 tys4,7 /  170 tys.

Najczęściej pojawiające się zarzuty to niedziałająca płatność BLIK oraz natarczywe prośby o ocenę aplikacji. Co prawda nie jest to moje konto główne, więc nie wykonywalam płatności BLIKiem bardzo często, jednak te kilkanaście płatności, które wykonałam przez kilka miesięcy posiadania konta działały bez zarzutu. 

Czy łatwo spełnia się warunki promocji? 

W dotychczasowych promocjach Santandera przewijały się różne warunki. Zdarza się, że w jednej promocji trzeba wykonać takie czynności jak:

  • wykonać płatności kartą
  • wykonać przelew z aplikacji na inne konto
  • zapewnić wpływ
  • zalogować się do aplikacji

Aplikacja pozwala na spełnienie tych warunków dosłownie w kilka minut. Przy wymaganym wpływie na konto (np. 1000zł) robię tak: Gdy otrzymam wpływ, od razu wykonuję kilka płatności kartą na rzecz akcji charytatywnej ze strony ratujemyzwierzaki.pl. Tam wpisuję numer karty i potwierdzam transakcję aplikacją. Pozostałą część wpływu zwracam za pomocą opcji “zwróć do nadawcy” i tym samym wykonuję warunek wykonania przelewu z aplikacji. Logowanie do aplikacji zadziało się przy okazji 🙂

Żaden z warunków nie stanowi problemu, wszystko szło gładko i płynnie. Szczerze mówiąc, przez cały okres posiadania tego konta zdażyło mi się jeden raz zalogować do bankowości na komputerze (na początku, by włączyć mobilną autoryzację). 

Moja opinia

Jestem zadowolona z działania aplikacji. Nie zawiesza się, nie zawodzi. Ma główne, podstawowe funkcje plus kilka smaczków, takich jak wspomniane usługi “zakupów mobilnych”. Jej prostota jest jej plusem, bo dzięki temu jest bardzo przejrzysta. Warunki promocji spełnia się przyjemnie, więc aplikacja daje mi wszystko to, czego od niej potrzebuję. Mogliby jedynie zmniejszyć ilość banerów reklamujących pożyczki.

A Ty? Masz już jakieś doświadczenie z aplikacją banku Santander? Co Ci się podoba, a co byś zmienił?

.